Halaman

Translate

Rabu, 27 Jun 2012

Afiqah: Berita mengejutkan


“Kalau macam tu,kita pergi ke ‘taman permainan’ dia.” Kata Iqram.

                Mereka bertiga terus menjejaki alamat kedua itu. Setiba di sana,mereka melihat orang ramai berada di rumah itu. Mereka bertiga keluar dari kereta. “Inspektor Iqram.PDRM.” iqram mngenalkan diri.
  “Saya Samad.Ketua kampong ni.” Kata Samad.
  “Encik Samad,boleh saya tahu apa yang berlaku?” Tanya Iqram sambil memandang kearah tingkap rumah yang pecah.
  “Saya tak pasti pak,saya datang ke sini setelah terdengar  Anis menjerit.” Kata Samad.
  “Anis?” Tanya Tunku.
  “Anak saya encik.” Sahut seorang wanita tua.
  “Mak cik tuan rumah ni?” Tanya Iqram.
  “ya encik.” Jawab wanita tua itu.
Ketiga-tiga anggota poli itu masuk ke dalam ramah. Mereka melihat ke arah Anis yang pengsan dalam keadaan berbogel. Walaupun berselimut,tetapi Anis masih lagi berbogel. “Kenapa keadaan dia macam ni? (berbogel)” Tanya Azian.
  “Pelaku maksiat yang sepatutnya dah di halau. Tetapi saya kesihankan ibunya yang dah tua dan adiknya yang masih bersekolah.” Jawab Samad.
  “Nampaknya kita kena tunggu dia sedar.” Kata Iqram. Kemudian telefonnya bordering. “ya sayang” jawab Iqram.
  “Datang rumah I malam ni?” Suara Jasnina dari telefon.
  “Sorry sayang.I ada kerja la” kata Iqram.
  “Hurm..I dah pakai baju nipis tanpa bra..” Usik Jasnina.
  “U ni..Jangan la bagi semangat kerja I hilang.” Kata Iqram.
  “Takpe la..yang penting,adik kecil U tu masih boleh tegak.” Kata Jasnina sambil ketawa manja. “Nanti U tetap akan datang kan?” sambung Jasnina lagi.
  “Selagi U masih belum bosan dengan I.” kata Iqram.
  “Takkan pernah bosan..Takpe la..pergi sambung kerja U..bye..” kata Jasnina.
  “Bye sayang.”
  “Jasnina ye,tuan.” Tanya Azian.
  “Jangan sibuklah!” kata Iqram tegas tetapi tersenyum.
  “Tuan,Anis dah sedar.” Tunku tiba-tiba bersuara. Iqram menganggukkan kepalanya. Azian sudah siap sedia dengan pen dan buku nota untuk menyalin keterangan yang diberikan oleh Anis. Iqram duduk di sebelah katil Anis. Tetapi bukan soalan yang keluar dari mulut Iqram, tetapi “Mata awak cantik.”
Azian memandang Iqram dengan penuh rasa hairan.

                Sementara itu,seorang lelaki berjalan di sungai dengan muka yang ketakutan. Tiba-tiba muncul seorang perempuan yang cantik tetapi muka di sebelah kirinya telah hancur. Tangan gadis itu menampar lelaki itu hingga dia tersungkur ke dalam sungai. Di rumah Anis pula, Anis sudah mula menceritakan semuanya. Baru Azian faham  kenapa Iqram memuji Anis. Anis bukanlah cantik sangat,wajahnya biasa sahaja. Daya tarikannya terletak pada buah dadanya yang besar dan punggung yang montok. “Masa saya tengah henjut di atas Jamal, saya bertanya kalau dia sakit. Dia menjawap ‘orang yang dia langgar lebih sakit lagi dari dia’,Selapas itu kami tertidur.Letih!” cerita Anis. “Lelaki mana pun akan lupakan kesakitannya bila bermain dengan gadis secantik Anis.” Puji Iqram. Azian juga turut membrikan senyuman. “Boleh sambung?” Tanya Iqram.
  “Selepas dia kejutkan saya..” kata Anis.
  “Untuk apa?” Tanya Iqram,
  “Dia nak lagi…” kata Anis sambil senyum malu.
  “Oh..Lepas tu?” Tanya Iqram.
Tiba-tiba wajah Anis berubah menjadi pucat. “Tiba-tiba seorang perempuan dengan wajah menakutkan datang dan bawa Jamal pergi.Lepas tu saya tak ingat,saya pengsan.” Cerita Anis. Iqram dan Azian memandang antara satu sama lain. Tiba-tiba Tunku meluru masuk ke bilik “Tuan! Ada orang jumpa mayat seorang lelaki di sungai di kampong sebelah.” Katanya. Iqram dan Azian terkejut mendengarnya. Anis juga terperanjat dan lantas berdiri. Selimut yang menutup tubuh telanjangnya jatuh ke bawah. Azian bergegas menutup tubuh Anis semula.

                Ketiga-tiga anggota polis itu bergegas ke tempat kejadian. Setiba di sana polis yang berada di sana memberikan dompet yang di jumpai di tempat mayat di jumpai. Ternyata mayat itu mayat Jamal. Tunku mangalihkan mayat yang dalam keadaan meniarap itu. Mukanya hancur dimakan ikan-ikan di dalam sungai itu. Azian terkejut melihat keadaan mayat itu sehingga terjatuh ke dalam sungai. Payudara Azian jelas kelihatan di sebalik T-shirt putihnya yang basah. “Peerrhh..tak pakai coli rupanya.” Usik Tunku sambil ketawa. Iqram ketawa sambil memandang tepat ke arah puting Azian yang timbul di dalam bajunya. “Hai,tuan. Saya tahu la ‘buah’ saya seksi,tapi cover la sikit ‘burung’ tu..keras semacam je.” Kata Azian sambil ketawa nak menutup buah dadanya dengan tangan. Iqram memandang ke arah lain.

                Di kantin balai pada keesokan harinya. Azian dan Tunku sedang melepak sambil minum.
  “Der,kalau betul la apa yang Anis cerita semalam,mungkin roh Afiqah yang membunuh Jamal.” Kata Azian.
  “Atas motif balas dendam?” Tanya Tunku.
  “Mungkin.” Kata Azian.
  “Yan,kita ni polis.Jangan fikir pelik sangat.” Kata Tunku tegas.
  “Borak apa?” Iqram muncul entah dari mana.
  “Takde apa la.” Jawab Tunku.
  “Keputusan DNA darah yang di jumpai pada kereta Naza Ria tu dah dikenal pasti. Ia milik Afiqah.” Kata Iqram.
  “Tapi laporan yang dibuat oleh wan,reza dan saleh,kereta yng langgar Afiqah adalah Proton Saga.” Kata Azian.
  “Itu yang aku tengah fikirkan.” Kata Iqram.
  “Mungkin kejadian langgar lari ni memang dirancang untuk membunuh Afiqah.” Kata Azian dengan serius.
  “Yan,kalau memang roh Afiqah dah balik untuk balas dendam,mungkin mangsa seterusnya di antara wan,reza dan saleh.” Kata tunku. Tunku dan Azian memandang di antara satu sama lain.Manakala Iqram pula bingung melihat mereka berdua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan