Halaman

Translate

Rabu, 27 Jun 2012

Afiqah: Tranformasi


                 Iqram memandu hingga ke tempat pertama kali dia bertemu dengan Adika dan memberhentikan kereta. Dia turun dari kereta dam menjerit. “ADIKA!!Adika! mana kau?”Lelaki berkuda itu tiba-tiba muncul di hadapan Iqram. “Ada apa?” Tanya Adika.
  “Adika! Apa yang patut aku buat?” Tanya Iqram.
  “Maksudmu?” Tanya Adika.
  “Untuk menghalang Afiqah dari terus membunuh.” Jawab Iqram.
  “Tiada apa yang bisa dilakukan olehmu.” Kata Adika
  “Apa?” Iqram tidak dapat menerima kata-kata Adika. Dia sangat kecewa. “Sebagai Keturunan kau yang hebat,aku tak mampu buat apa.?” Sambung Iqram.
  “Melainkan kau berubah menjadi seorang yang beriman.Aku pasti dapat membantu hentikan si darah gundik itu.” Jawab Adika. Iqram tersentap. Dia hanya mendiamkan diri kerana dia sudah biasa menjalani hidup yang bebas.
  “Adakah kau mampu?” Soal Adika. “Kau fikirkanlah.” Sambung Adika dan menghilang. Iqram pula terduduk seperti sudah berputus asa. Dia terkenang semua yang telah lakukan bersama Jasnina dan Azian. Hidupnya penuh dengan maksiat,bagaimana dia ingin berubah menjadi seorang yang beriman. “Aku mesti cuba.” Fikir Iqram. “Aku akan berubah. ADIKA!!” jerit Iqram dengan bersemangat.

                Keesokan harinya,Iqram hanya duduk didalam pejabat sambil membaca buku tentang agama. Tiba-tiba pintu pejabatnya diketuk seseorang. “Masuk!” Iqram berkata. Pintu Dibuka,Azian masuk ke dalam.
 “Abang..buat apa tu?” kata Azian dengan mesra.
 “Takde apa.” Jawab Iqram.
 “Sayang rindu sangat dekat abang tahu..” Azian berkata sambil memuncungkan bibir. Iqram tergoda melihat penampilan yang manja. “Sini sayang.” Iqram memanggil. Azian terus duduk di atas riba Iqram. Iqram meramas buah dada Azian. mereka mula berkucupan mesra. Tiba-tiba suara Adika muncul. “Iqram..Apa yang dikau lakukan?” Iqram berhenti meramas buah dada Azian yang gebu.
  “Kenapa,Abang?”Tanya Azian. Iqram menggelengkan kepala.
  “Yan..Bangun sayang..kita tengah kerja kan.” Kata Iqram. Azian berasa hairan. Dia bangun dan keluar dari pejabat Iqram. Pulang dari kerja,Iqram menemani Jasnina membeli belah. Banyak barang yang dibeli gadis seksi itu. Selesai membeli-belah, mereka masuk ke kereta. Di dalam kereta, “Thanks dear..Sini I kulum batang U.” Kata Jasnina. Jasnina membuka zip seluar Iqram dan mula mengulum Batangnya. Iqram mengusap rambut Jasnina. Tangan kiri Iqram pula meramas lembut buah dada Jasnina. “Iqram!” suara Adika muncul lagi. Iqram menyuruh Jasnina berhenti. “Kenapa ni?” Tanya Jasnina.
  “I takde mood la..I tak sihat.” Jawab Iqram.
  “Ok lah.” Kata Jasnina. Iqram hantar Jasnina pulang.
                Setelah beberapa minggu,Iqram mula menunjukkan perubahan. Iqram kini menjadi orang yang lebih baik. Sehinggalah satu hari,telefon bimbit Iqram berdering. “Hello?”
  “Tuan! Kami jumpa mayat seorang lelaki tua dalam keadaan ngeri.” Kata Tunku. Iqram bergegas ke tempat kejadian.
Sebaik tiba di sana Tunku dan Azian menghampiri Iqram. “Tuan pasti terkejut tengok mangsa. Dia lelaki tua hari tu.” Kata Azian. Pergi terus memeriksa mayat tersebut. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat mayat tersebut adalah Aki. “Aki? Astafirullah..” Kata Iqram. Rupa mayat Aki sangat mengerikan. Mulut dikoyak hingga ke telinga,dada dirobek,jantungnya hilang. Iqram menitiskan air mata melihat mayat Aki. Dia terus menelefon Khatijah. “Hello,Tijah.Iqram ni.Ada berita sedih untuk awak.”

                Mereka semua berkumpul di Hospital Kuala Lumpur. Mayat Aki di bedah siasat di sana. Khatijah dan anaknya,Awal menangis teresak-esak. Khatijah menghampiri Iqram. “Inspektor,kita kena hentikan dia.” Kata Khatijah. Iqram hanya menunduk. “Puan,kami bukan berdepan dengan orang biasa kali ni.” Kata Tunku. Khatijah tidak menghiraukan Tunku. “Inspektor Iqram!” Khatijah meninggikan suara.
  “Puan!Tolong hormat sikit!” Azian menegur Khatijah.
  “Tijah,saya janji akan cari jalan.” Kata Iqram dan pergi ke tandas. Iqram membasuh mukanya. “Ya Allah. Apa lagi lepas ni?” Fikir Iqram. Tiba-tiba Adika muncul di belakangnya.
  “Dah sampai masanya,Iqram.” Kata Adika.
  “Masa apa?” Tanya Iqram.
  “Masa untuk aku melatihmu mengalahkan lawanmu.” Kata Adika.
  “Bagaimana?” Tanya Iqram. Adika mengangkatkan tangannya,serentak dengan itu mereka berdua pun ghaib.
  “Mana Iqram ni?Lama pergi toilet.” Kata Tunku.
  “Jangan-jangan…” Azian bersuara dan saling berpandangan dengan Tunku. Mereka bergegas ke tandas. Khatijah juga mengikut mereka. Sampai di hadapan tandas,mereka mengeluarkan pistol masing-masing. “Puan tunggu disini.” Kata Tunku kepada Khatijah. Khatijah hanya menganggukkan kepala. Tunku dan Azian masuk memeriksa tandas. tapi tiada sesiapa. “Mana Iqram ni..?” Kata Azian yang mula menitiskan air mata. Tunku memandang Azian. Wajahnya pucat memikirkan nasib kawan baiknya.

                Sementara itu Iqram berada di tengah padang pasir,tetapi cuaca tidak panas. Langitnya biru tanpa awan. Adika berdiri di hadapannya. “Dimana kita?” Tanya Iqram kepada Adika.
  “Ini tempatku.Bukan lagi duniamu.” Jawab Adika. “Untuk permulaan,kau akan bertapa.” Sambungnya.
  “Bertapa?” Iqram terkejut.
  “Duduk bersilakan kakimu.Kosongkan fikiranmu.” Arah Adika. Iqram hanya menurut kata-kata Adika. Di dalam fikiran Iqram,dia tahu tentu Azian dan Jasnina merisaui dia.
  “Hentikan!” Jerit Adika. Iqram terkejut dengan jeritan itu. “Kosongkan fikiranmu.Tiada Azian!Tiada Jasnina!” Kata Adika lagi. Iqram kosongkan fikirannya.

                “Apa?Iqram hilang?” Jasnina terkejut dan terus menangis apabila mendengar berita itu dari Tunku dan Azian.
  “Sabar Cik Jasnina.” Kata Azian memujuk.
  “Iqram tu kawan kami,kami akan cari dia sampai jumpa.” Kata Tunku.
  “Tolonglah! Saya cintakan dia sangat-sangat.” Kata Jasnina.
  “Aku pun sama.” Fikir Azian. Di rumah Khatijah pula,Khatijah sudah mula risaukan Iqram. “Adika,adakah kau yang membawa dia pergi,atau ini kerja darah gundik itu.?” Fikir Khatijah. Polis mulakan operasi mencari Iqram secara besar-besaran. Operasi dijalankan di seluruh Selangor dan Kuala Lumpur.

                Di dalam gua tempat mayat Afiqah disorok pula, “Bagus,Afiqah! Kini orang tua itu telah mampus. Mari kita meraikannya.” Kata Abah. Mayat Afiqah berdiri dihadapan Abah. Abah merebahkan dirinya,Afiqah duduk di atas Abah dan memasukkan batang orang tua itu ke dalam lubang rahsianya. Afiqah menghenjutkan badannya. ‘PAP! PAP! PAP!’ bunyi peha Abah berlaga dengan punggung Afiqah. Buah dada Afiqah pula bergoyang-goyang. Abah meramas-ramas buah dada Afiqah yang besar. Akhirnya burung Abah memuntahkan cecair putih ke dalam lubang Afiqah. Afiqah bangun dari atas Abah dan merebahkan diri semula. “Bagus. Hisap sampai maniku bersih.” Afiqah menghisap batang Abah. Abah ketawa terbahak-bahak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan